Át nem vett utánvétes csomagok kezelése

Át nem vett utánvétes csomagok kezelése

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az utánvétes fizetési mód választásával köteles a megrendelt terméket a futárszolgálattól átvenni és a vételárat, valamint az esetleges szállítási költséget a kézbesítéskor kiegyenlíteni.

Amennyiben a Megrendelő a csomagot nem veszi át, úgy az nem minősül a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti indokolás nélküli elállásnak, hanem szerződésszegésnek tekintendő. Az elállási jogot a Megrendelő kizárólag írásban (pl. e-mail útján) gyakorolhatja a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.

Át nem vett, visszaküldött utánvétes csomag esetén a Szolgáltatót (webáruház üzemeltetőjét) kár éri a felesleges szállítási költségek és adminisztráció miatt. A Polgári Törvénykönyv 6:142. § alapján a Szolgáltató jogosult ezen kárának megtérítését követelni.

Ennek megfelelően a Szolgáltató jogosult a Megrendelő részére számlát kiállítani a visszaszállítás és az adminisztráció tényleges költségeiről. A számlában szereplő összeg megfizetése 8 napos határidővel esedékes.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy azon Megrendelők, akik korábban megrendelést adtak le, de azt nem vették át, kizárásra kerüljenek az utánvétes fizetési lehetőségből, és számukra kizárólag előre fizetés esetén teljesít kiszállítást.

Jogszabályi hivatkozások:

  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

    1. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv, különösen 6:142. § (kártérítési felelősség szerződésszegés esetén)

Vissza a blogba